טיפול הוליסטי בשבץ - שיטת פאולה ורפואה סינית

טיפול בנפגעי שבץ - התפיסה ההוליסטית

אחד מיסודות הרפואה המשלימה והריפוי הסיני הוא התפיסה הכוללנית- הוליסטית, הרואה את הגוף כמכלול אחד אשר לו מערכות מקבילות רבות, כאשר פגיעה באחת מהן עלולה להזיק לכל היתר.

תרגיל קטן יכול כל קורא לנסות בעצמו: עמוד עמידה ישרה ברגלים צמודות (רצוי בקרבת כסא או שולחן שאפשר להישען עליו במקרה צורך).

האם את/ה מרגיש/ה יציב/ה?

עכשיו עצום את העיניים, ונסה להרים ידיים מעל הראש.

האם שיווי המשקל שלך התערער?

אם כן - הפתרון פשוט, פקח את עיניך! עצימת העיניים מערערת גם את מערכת שיווי המשקל ויוצרת סחרחורת.

לאחר שבץ מוחי עלולה להיות תופעה של ספסטיות וכמו כן, לאחר מאמץ, חלקי גוף עלולים לעבור ל"תבנית".

לדוגמא: התאפקות או צורך כלשהו, יכולים להביא באופן כמעט מיידי לנעילה של אצבעות היד המשותקת בצורה חזקה ביותר.

שימוש נהדר בתכונה זו עשתה גברת שהמציאה את "שיטת פאולה", והיא מוסברת בהרחבה בספר  "סוד השרירים הטבעתיים" .

כאשר נפגע מתקשה בהפעלת השרירים להפרשת צרכים או להתאפקות, הוא יכול להיעזר בשרירים האחרים בגוף המקושרים למערכת זו בעקיפין ובאמצעותם להשיג את הנדרש.

למזלי, מטפלת הוליסטית מצוינת וידידה, גב' שושי צינווירט מירושלים, הדריכה אותי בנושא עוד בתקופת היותי מאושפז וחסכה ממני סבל רב.

אבל עוד לפני שמגיעים לטיפול בעקבות שבץ, הרפואה ההוליסטית מציעה פתרונות על מנת למנוע שבץ שני, או למנוע אותו מראש.

מניעת שבץ מוחי - גרסת הרפואה המשלימה

רפואה משלימה (אלטרנטיבית), ובמיוחד  רפואה סינית, מספקות צרור עצות למניעת שבץ מוחי.

  • תזונה: יש לאכול ארוחות מסודרות בזמנים קבועים ולהימנע מזלילת חטיפים ומזון מהיר.
    מזונות שהגוף מתקשה לעכלם, כמו צ'יפס וסטייקים בכלל לא כדאי להכניס לתפריט.
    במקומם יש להרבות באכילת קטניות מבושלות, דגים ודגנים.
    שני מחקרים גדולי היקף וארוכי טווח שנערכו בארה"ב בנפרד העלו תוצאות דומות: המחקר הראשון החל בשנת 1976 והקיף מעל 100.000 אחיות, והשני החל בשנת 1986 ועקב אחרי 50.000 גברים עובדי מקצועות הרפואה. שני המחקרים העלו כי הכללת 5 מנות של פרי וירק בתפריט היומי מביאה להורדת השכיחות של שבץ מוחי.
    תוצאות דומות, אך קצת פחות טובות, היו להכללת שתייה של מיץ הדרים בתפריט המוסדות הרפואיים.
     
  • פעילות גופנית: יש להקפיד על פעילות המפעילה את כל השרירים. יש ספורטאים ועובדים המפעילים רק קבוצת שרירים מסוימת. פעולות המפזרות את המאמץ על כל הגוף הן הליכה מאומצת ושחייה.
     
  • עומס נפשי: לחץ בעבודה, הנגרם כתוצאה מעבודה רוויית מתח המתפרסת על שעות רבות ביום, היא הרסנית. הפחיתו מייד את הלחץ והרבו בפעילות גופנית (או מדיטציה), הקפידו לייחד זמן למנוחה.



מאמרים אחרונים

קישורים
- רגישות יתר לאחר שבץ
- טיפול מיידי באמצעות TPA
- האם אתה בסטרס? בחן את עצמך
- מהו מבנה המוח?
- שבץ מוחי - עובדות ומספרים
- טיפים לשיחה עם רופאים
- מפרצת במוח - בדיקה מוקדמת

תיבת יצירת קשר
שם:
דוא"ל:
טלפון:
הודעה:



אפזיה | מערכת העצבים | המוח המתבגר | לאות ושעמום | מרכזי שיקום | סימני אזהרה | CVA - עשרת הדיברות | מפת האתר